074-7010772
הצטרפות למועדוןהתחברות
ישראל
ת"אירושליםנצרתאילת
פיליפינים
מנילהבוהול
abraham logo
טיול בהרי אילת
אברהם

אברהם

הרי אילת – המדריך המלא לטיולים רגליים

אין עוררין על השפע התיירותי של אטרקציות שאילת מציעה למבקרים מכל סוג שהוא – ספורט ימי, חופים קסומים, אוכל ובילויים, ובעיקר אווירה של חופשה בהישג יד. נוסף לזה, אילת יושבת במיקום יוצא דופן של טבע מדברי ראשוני עוצר נשימה ובעיבורו של מפרץ שמחבר שלוש מדינות ומשקיף אל הים האדום. הכתבה הזו מוקדשת לאלו מכם שצמאים לטבע ואוהבים הרים ורוצים לשלב בביקור באילת גם גיחה רגלית אל העולם הקסום של הרי אילת. התמקדנו במסלולים בקרבת אילת ושנגישים בנסיעה של שעה עד שעה וחצי מאילת, תוכלו לשלב אותם ביום (או כמה ימי טיול) עם אילת כנמל הבית שלכם, או בדרך לאילת או חזרה ממנה. תמצאו כאן מסלולים שמתאימים למשפחות וגם להרפתקנים מיטיבי הלכת שביניכם. לסיום כללנו גם כמה אפשרויות של טיולים מעבר לגבולות ישראל אל ירדן או סיני, שתוכלו לשלב בתכנון של ביקור קצר או ארוך יותר. לרוב המסלולים תצטרכו רכב להגעה ולחלקם גם לארגן רכב לאיסוף.  *כרגיל בטיולים במדבר בארץ מומלץ להתעדכן טרום יציאה בתחזיות מזג אוויר, בדגש על שטפונות צפויים בחורף וכמובן לקחת בחשבון את החום המדברי בימי שרב בהרי אילת. 

תוכן עניינים

לזוגות חובבי טיולים ומיטיבי לכת

לאלו מכם שמגרד להם ברגליים לצאת לטיולים רגליים בטבע  – אילת משופעת במסלולי טיול מאתגרים יותר ופחות שיביאו אתכם לנקודות תצפית מבודדות כך שתרגישו שהרי אילת נפרשים לעיניכם בלבד. (וגם יהיה לכם מסלול הליכה מאתגרי בדרך כדי שתוכלו להתחבר עם הטבע דרך הרגליים).

הר שלמה ונחל מפלים

אופציה מעגלית. המסלול נמצא כ-11 ק"מ מאילת על כביש 12 ומתחיל מחניון הלילה שלרגלי הר יהורם. (מאילת בין ק"מ 8 ל-9 על כביש 12 תהיה פניה משולטת ימינה לעבר חניון הר יהורם והר שלמה). המסלול עובר בנוף של דרום הרי אילת על שילוב הנחלים והתצפיות שלהם – אחת מנקודות השיא של המסלול בפסגת הר שלמה, בגובה 700 מ' והירידה המאתגרת אל נחל מפלים. הירידה במפלים תלולים עם סולמות ויתדות. המסלול מסתיים בעין נטף – אחד המעיינות היחידים באזור. המסלול מתאים למיטיבי לכת עם טיפוס לא קל וירידה תלולה, וכן אינו מתאים לימים חמים משום שמצוי כולו בשמש. בקישור תמצאו גם אפשרות למסלול לא מעגלי.

טיול רגלי בהרי אילת

משחרות ליטבתה

אם אתם בעניין של יום טיול בתוך הנוף המדברי דרך עתיקות פרהיסטוריות ושרידים ארכיאולוגיים תוכלו לעשות מסלול של כ-8 ק"מ (4-5 שעות הליכה) שמתחיל ליד היישוב שחרות ומסתיים סמוך לקיבוץ יטבתה. המסלול מתחיל לא רחוק מראש המצוק המשקיף אל יישובי הערבה – קטורה, גרופית, ויטבתה, וממשיך משם דרך נחל, נקיקים צרים, ומגיעה בסוף למצודה רומית. בסיום המסלול תצטרכו לדאוג לרכב מאסף מהמצודה, או להמשיך ללכת עד לפונדק יטבתה, שם יש תחנות אוטובוס לאילת או צפונה. בשביל להגיע לשחרות תסעו מאילת קצת יותר מ-80 ק"מ על כביש 12, ותפנו ליישוב שחרות. אחרי כ-6.5 ק"מ תגיעו לדרך לכיוון כפר הנופש, והכניסה לשביל תהיה כ-300 מ' הלאה משם, מסומנת בסימון שבילים כחול (מול שלט הכניסה לשביל ישראל). לאיסוף מיטבתה תגיעו דרך כביש 90 והפניה מערבה ליטבתה. תוכלו לקבוע איסוף על כביש הערבה הישן או להמשיך למצודת יטבתה בעקבות סימון השבילים הכחול. המסלול מוגדר כמסלול למיטיבי לכת.

נחל ברק והר כיפה

המסלול הזה נמצא ממש בחיבור של הנגב עם הערבה, קצת יותר משעת נסיעה מאילת על כביש 90, ויציע לכם נוף של הערבה והרי אדום. יש שתי אפשרויות של מסלולים מעגליים: מסלול קצר של 3-4 ק"מ (כשעתיים), עם טיפוס תלול אך קצר וירידה בסולמות חבלים בנחל ברק. המסלול הארוך מוסיף 8 ק"מ למסלול הקצר ברמת ברק והר כיפה – סה"כ תקבלו 5-7 שעות הליכה. התוספת למסלול כוללת נוף מרהיב של הערבה התיכונה בלי יותר מדי עליות, אבל רוב המסלול בשמש ומומלץ לשמור אותו לימים פחות חמים. רמת הקושי בינונית ואחרי ימים גשומים ייתכן שחלק מהגבים יתמלאו מים, כך שחלק מהטיול יהיה רטוב. בשביל להגיע לכניסה לנחל ברק מכביש הערבה לשלט המפנה מערבה סמוך לאבן הק"מ ה-115, לעבר דרך עפר בסימון שבילים כחול שתוביל לתחילת המסלול. זו דרך עבירה לכל רכב ונמשכת כ-12 ק"מ עד לנקודה שמסומנת כחניון. שם תוכלו להשאיר את הרכב ולהמשיך רגלית.

טיול רגלי בהרי אילת

סיורים מודרכים באזור אילת

עם אברהם טורס – אם בא לכם להירגע טיפה ולתת למישהו אחר להתעסק בתכנונים, תוכלו להצטרף למגוון של סיורים דרך אברהם טורס. בין האפשרויות הפלגה חוויתית בים האדום – כוללת גם רחיצה בים וכיבוד קל ומספקת ציוד שנורקל וסאפ למעוניינות. לחובבי הג'יפים תוכלו להירשם לטיול ג'יפים בפסגות הרי אילת – סיור לקראת ערב בג'יפים עם תצפיות לנופים הייחודיים של אילת וגם יכינו לכם פיתה עם לבאנה וקפה. לפרטים וסיורים נוספים תוכלו להיכנס לאתר או ליצור קשר בטל. 08-6481313.

מטיילים באילת וישנים באברהם הוסטל! להזמנת חדרים לחצו כאן

למשפחות

אם אתם עם הילדים או סתם מחפשים מסלולים נחמדים וקלים כדי שתוכלו ליהנות מהנוף המדברי והטבע בסביבות אילת בלי להזיע (יותר מדי), הנה כמה אפשרויות קלילות יחסית באזור הרי אילת שיסדרו לכן יום טיול. הטיולים ברמות משתנות של קושי ולפחות חלקם מציעים אפשרויות שונות שיתאימו לרמת האתגר המשפחתית שלכם. תוכלו גם לבחור בין אטרקציות של אתגר פיזי, הליכה, טבע ונוף או עתיקות ארכיאולוגיות (ולא מעט מסלולים יציעו קצת מהכל).

טיול רגלי בהרי אילת

הקניון האדום

מסלול מעגלי בדרגת קושי קלה שיתאים לכל המשפחה, וייקח לכם כשעה-שעתיים. המסלול נמצא 25 דק' נסיעה מאילת על כביש 12. המסלול סובב בתוך קניון מוקף אבל חול נובית אדומה. בנקודות המאתגרות יותר המסלול מצויד בסולמות ומעקה. רוב המסלול בתוך ערוץ הנחל המוצל (למרות שעדיין מומלץ להצטייד בכובע ומים כרגיל). מחניית הרכבים תמצאו שני סימוני שביל: הסימון הירוק מוביל אל תוך ערוץ הנחל בקטע קצר שמוביל לערוץ גדול יותר – נחל שני. הסימון השחור מוביל לשביל שעולה מעלה ומשקיף אל אותו ערוץ נחל. אחרי העלייה מגיעה ירידה תלולה וחזקה, לתשומת לבכם. בסיום הירידה תתחברו אל אותו ערוץ של נחל שני. משם ממשיכים עם הסימון הירוק אל תוך הקניון האדום. שם תמצאו גם תצורות סלעים מרהיבות וגם את הסולמות המיוחדים לירידה. ערוץ הנחל הצר יוביל אתכם לנחל רחב – פנו שם ימינה עם סימון השבילים השחור חזרה לשביל שעולה מעל ערוץ הקניון (עלייה זו גם מצוידת במעקה בטיחות). סיום הטיפוס יוביל אתכם אל נחל שני וחזרה למכונית. כדי להגיע – מכביש 12 מכיוון אילת יש שלט ימינה אל הקניון האדום ודרך הפטרולים הישנה. הפניה לתוך שביל עפר מתפתל עד להתפצלות – בוחרים בסימון הירוק לכיוון הקניון האדום. (הסימון האדום יוביל לדרך הפטרולים הישנה). רחבת החנייה המסודרת תהיה 400 מ' מההתפצלות.

פארק תמנע

כ-30 ק"מ צפונית לאילת על כביש 90, תמצאו אטרקציה מגוונת של מסלולים ממש בשולי הערבה. הפארק יושב בתוך הבקעה על שטח של כ-60 קמ"ר (או 70,000 דונם – שזה יותר משטחה של ת"א) ומסביב לבקעה הרים תלולים. חלק מן האטרקציה של המסלולים באתר הוא תצורות הסלע הייחודיות שנוצרו בו כמו עמודי שלמה, הפטריה, והקשת. בפארק יש 25 מסלולי הליכה אפשריים, רובם מותאמים למשפחות וחלקם יתאימו למיטיבי לכת. נוסף למסלולי ההליכה יש גם סינגלים לאופניים ומסלולי טיפוס. בפארק יש היום מרכז מבקרים שיספק לכם מידע שימושי ורקע על ההיסטוריה והגיאולוגיה שקיימים בו, יש מגוון אפשרויות לינה ומסעדה. יש גם אפשרות להגיע לאתר באוטובוסים שעוצרים בצומת אליפז, מרחק הליכה של כ-3 ק"מ עד למרכז המבקרים.

הרי אילת

עמודי עמרם

עוד מסלול קצר וקל שניתן לשלב בטיול משפחתי תמצאו בעמודי עמרם, בתוך שמורת טבע הרי אילת, מרחק של 23 ק"מ מאילת. המסלול נמצא בפניה מערבה מכביש 90 בדרך מסומנת כחול (בשביל להגיע תוכלו לרשום בווייז "עמודי עמרם"). השביל עצמו אורכו חצי ק"מ והוא מוביל לאטרקציה שהיא עמודי אבן חול זקופים שמתנשאים עד לגובה של 15 מטרים.

אם תרצו להרחיב את הטיול לעמודי עמרם תוכלו לבדוק את

הר אמיר ונחל אמיר

למשפחות שמחפשות מסלול מעט יותר מאתגר. המסלול נמצא בשמורת הרי אילת ונגיש מאילת בנסיעה של כ-20 ואורכו כ-4.5 ק"מ, או 5 שעות הליכה. הוא יתאים לילדים גדולים יותר וחובבי טיולים. המסלול עובר בנוף אופייני להרי אילת עם מצוקי חול אדמדמים ותצורות סלע ייחודיות, יספק גם נקודות תצפית וגם מעבר בערוץ הנחל. שימו לב שזה מסלול קווי שדורש הקפצת רכב לנקודת הסיום. לתחילתו תגיעו בפניה שמאלה מכביש 90 מכיוון אילת, ליד אבן ק"מ 20 לדרך עפר מסומנת כחול (תמשיכו בסימון הכחול גם בהתפצלות). את הרכב ניתן להשאיר ליד השלט של חניון הלילה גבעת יוכבד. לנקודת האיסוף תסיעו את הרכב כ-3 ק"מ לכיוון כביש 90 ותפנו מערבה לדרך בסימון ירוק שמוביל לקניון שחורת, ותמשיכו כ-2 ק"מ עד לנחל אמיר (סימון כחול). הדרך מתאימה לכל הרכבים.

טיול רגלי בהרי אילת

אספנו לכם את הבילויים הזוגיים הכי שוים בעיר הבירה. כאן תמצאו את כל מה שאתם רוצים לדעת

לתיירים בנפש – סיני וירדן

אם אתם רוצים למקסם את הזמן שלכם באילת ולמנף אותו לחופשה בחו"ל, מעברי הגבול לירדן ולמצרים נמצאים ממש בהישג יד. יש אפשרויות שונות לשלב את הטיולים ותוכלו להתאים לרמת ההרפתקנות שלכם, תחומי העניין, הזמן, וכמובן התקציב.

אברהם מציע חדרים נעימים במחירים אטרקטיביים גם בעוד מקומות בארץ. לחצו כאן להזמנת החופשה הבאה שלכם!

טיול יום לפטרה מאילת

פטרה וירדן

אם אתם רוצים להגיע לפטרה – העיר האדומה, וואדי ראם ולעשות טיול קומפקטי ומאורגן מראש, יש לכם כמה אפשרויות של טיולים מאורגנים. הטיולים האלה יאפשרו לכם להגיע לעיר הנבטית שקפאה בזמן ונחשבת לאחד מפלאי תבל וגם להתפעם מהנוף המדברי של ואדי ראם. חפשו את אברהם טורס שמציעים אפשרויות של סיורים שיאפשרו לכן להגיע להיילייטס גם בישראל וגם מעבר לה במסלולים שתוכננו מראש וכוללים גם הדרכה, לינה, ואוכל. באתר תוכלו להכיר את הסיורים לפטרה, לצד אתרים מקומיים (כלומר ישראלים) כמו מצדה או עין גדי. היכנסו לאתר לפירוט מלא או צרו קשר – 02-5660045.

תוכלו כמובן גם להחליט לנסוע עצמאית. מסוף רבין ומעבר הגבול לירדן נמצא ממש בפאתי אילת. מומלץ לברר מראש את משך השהות שלכם והיכן כי היא תשפיע על עלות האשרה שתתבקשו לשלם. כמובן לא לשכוח דרכון ובאופן כללי לבדוק עדכונים טרום יציאה. קחו בחשבון שתצטרכו לשלם אגרת מעבר בכניסה וביציאה ולהצטייד בכסף מראש. כאן תמצאו מידע שימושי.

סיני

סיני קצת יותר נגישה ומוכרת לרוב הישראלים מירדן, וסיכוי טוב שביקרתם או שמעתם מחבריכם הקרובים על נסיעה לסיני. גם פה יש לכם מגוון של אפשרויות כתלות בתקציב ובלו"ז שלכם. מעבר הגבול לסיני הוא דרך מעבר טאבה, שגם נמצא מרחק נסיעה קצרצר מאילת. גם כאן תצטרכו לשלם אגרת כניסה ויציאה, וגם כאן רצוי לבדוק טרום הנסיעה לגבי יעדים ולינה, מה שיוכל לפשט את המעבר. הבלוג סיני וייבס מתעדכן תדיר לגבי מעבר הגבול, מידע חיוני, ואפשרויות טיול וחופשה בסיני ותוכלו לבדוק שם טרום נסיעה.

טיול בהרי אילת

אברהם טורס מציע מגוון סיורים ייחודיים מירושלים, תל אביב, נצרת ואילת. כאן תוכלו לראות את רשימת הסיורים המלאה

שתפו את הפוסט!

עוד מהמגזין

AWARDS

אנו מודים לאורחים שלנו על שהכירו אותנו באופן נרחב והמליצו אותנו לפרסים מקומיים ובינלאומיים כה רבים.

תצוגת 360 מעלות של הלאונג'