074-7010772
הצטרפות למועדוןהתחברות
ישראל
ת"אירושליםנצרתאילת
פיליפינים
מנילהבוהול
abraham logo

? WANT TO EXPLORE

הבלוג של אברהם

החדשים ביותר

כתבות נוספות

מרתון ישראל

מרתון ירושלים

אם אתם חובבי ריצה אתם ודאי כבר סופרים את הימים לאחור עד למרתון ירושלים הבינלאומי השניים עשרה שיתקיים השנה ביום ו’, כ״ד באדר, ה- 17 במרץ 2023.

להמשך קריאה »
בתי קפה בירושלים

בתי קפה בירושלים שלא כדאי לפספס

ירושלים, כמו שוויץ, מחולקת לקנטונים. לכל מחוז ירושלמי ישנו אופי ייחודי משלו, ואין דבר שמנקז טמפרמנט של איזור כמו בית קפה שכונתי. בירושלים בתחום הקפה ובכלל יש שילוב מרגש של ותיק וחדש, תוכלו למצוא בתי קפה בירושלים שמהווים מוסדות נוסטלגיים וטובים שפרלמנטים של קשישים יושבים בהם, ולצידם בתי קפה חדשים וצעירים. להלן מדריך קפה לירושלמי המתחיל שכולל בתוכו את בתי הקפה הכי מומלצים בבירה.

להמשך קריאה »
מסעדות במחנה יהודה

מסעדות במחנה יהודה – המדריך המלא

שוק מחנה יהודה הוא בערך מילה נרדפת לשפע. שפע של ריחות, טעמים, צלילים, היסטוריה ותרבות. מחנה יהודה מהווה מרכז תרבותי וקולינרי חשוב בעיר ירושליים כבר שנים רבות. השוק החל לפעול בסוף המאה ה-19 ,כאשר חקלאים וסוחרים מהכפרים
הסמוכים החלו להביא את תוצרתם החקלאית למכירה בדרך יפו, סמוך לשכונת מחנה יהודה. באותה התקופה לא היו במקום תשתיות ולמרות זאת, השוק המאולתר נחל הצלחה בקרב תושבי ירושלים. מאז השוק עבר גלגולים רבים וכל גילגול הביא עימו עוד שכבה של ייחוד ואופי. כיום לאחר ג’נטריפיקציה קלה השוק הוא ללא ספק אחת מנקודות החובה בעיר ירושלים. תוכלו למצוא בו חנויות בוטיק, בתי קפה, מקומות בילוי, ובתי עסק כאלו ואחרים. עכשיו, בואו נשאל את השאלה החשובה באמת. באיזה מסעדות במחנה יהודה הכי כדאי להעביר את הארוחה הבאה שלכם?

להמשך קריאה »
אוכלוסיות ישראל

אוכלוסיות ישראל המגוונות – מי אנחנו בכלל?

אנחנו חיים במדינה שדוחסת בתוכה מגוון עצום של קהילות, אוכלוסיות, מוצאים, ויחד איתם עירוב תרבויות שמיוחד לנו. ביום אחד אפשר לחצות את הארץ ולפגוש אינסוף קבוצות ואורחות חיים. בין אם אלו חגים, מנהגים, אוכל, לבוש, פנאי, או שפה – בארץ הקטנה שלנו תוכלו לפגוש ערב רב ואינספור סיפורים ומסורות עתיקות וחדשות כאחד. בכתבה הזו נכיר טיפה יותר את אוכלוסיות ישראל השונות ואת המאפיינים הייחודיים שלהן. נציע ונעודד גם אפשרויות לפגוש יותר מקרוב את האנשים ואת המקומות שהם חיים בהם, כי אין כמו מפגש לקירוב לבבות.

להמשך קריאה »
חגים מוסלמיים אברהם טורס

חגים מוסלמים – ממש לא רק רמדאן

כמו עם הנוצרים והיהודים, גם עבור המוסלמים אתרים שונים בארץ משחקים תפקיד מרכזי בעולם האמונה המוסלמי וקשורים ישירות לחגים ומועדים בלוח השנה שלהם. לעומת המיעוט הקטן של נוצרים שחיים בארץ, האוכלוסיה המוסלמית משמעותית יותר ונוהגת לציין את חגים מוסלמיים במרחב בדרכים שונות. בפוסט הזה נכיר קצת את החגים המוסלמיים השונים והסיפורים מאחוריהם, נראה מה המנהגים שמציינים אותם, ואיפה ומתי אפשר להצטרף לחגיגה.

להמשך קריאה »
חגים נוצריים חוגגים באברהם הוסטל

חגים נוצריים – מחג מולד (כריסמס) ועד פסחא – כל מה שרציתם לדעת

אז נכון שבמדינת ישראל לוח החגים היהודי מכתיב את רוב היומיום שלנו, המפגשים המשפחתיים, ובעיקר הטיסות לחו”ל כדי לברוח ממפגשים משפחתיים, אבל יש בארץ גם קהילה קטנה אך נוכחת שמציינת את כריסמס (חג המולד) ואת חג הפסחא. יותר מזה, ארץ ישראל היא ערש הנצרות – ישו נולד בבית לחם, ונצלב וקם לתחייה בירושלים. לא רק שמציינים כאן את חגי הנוצרים, כאן זו ה*חגיגה* שלהם. כדי להכניס אתכם לעניינים ריכזנו פה קצת מידע חיוני על הנצרות, החגים המרכזיים שבה, ואיפה תוכלו למצוא את האירועים ברחבי הארץ. כך, פעם הבאה שתשמעו על שוק כריסמס או על תהלוכת יום שישי הטוב, תרגישו שאתם יודעים על מה מדובר ואפילו תוכלו להצטרף לחלק מהחגיגות.

להמשך קריאה »
בילוי בשבת בירושלים

שבת בירושלים – למשפחות ומטיילים עצמאים

למרות הסטטוס הידוע של ירושלים כמרכז תיירות, להרבה מאיתנו יש אמונה שדווקא בסופ”שים עיר הקודש הולכת לישון ויחד איתה כל אטרקציה תיירותית. אם אתם מהרהרים בחופשה בירושלים אבל מתלבטים אם לתכנן אותה בסופשבוע, אולי תתפלאו לגלות שיש בירושלים לא מעט אטרקציות נהדרות דווקא בשבת. אווירת שבת בעיר היא בפני עצמה דבר מיוחד ששווה לחוות ממקור ראשון, אבל אנחנו כאן להציע רעיונות למקומות ובילויים בשבת בירושלים, וגם הצעות למקומות פתוחים ששווים ביקור, שיתאימו למשפחות או למטיילים צעירים. כרגיל, מומלץ לברר לגבי פתיחה של המקומות הספציפים לתאריכים הרלוונטיים ולברר איך נוח להגיע בשבת מבחינת תחבורה ציבורית או חניה.

להמשך קריאה »
מקומות יפים בירושלים

10 מקומות יפים בירושלים שישמחו את הפיד שלכם באינסטגרם

יש כל מיני סיבות לבוא לטיול בירושלים, ואם אתן אוהבות לצלם אז ירושלים היא יעד הכרחי עבורכן. עם כל כך הרבה מקומות יפים בירושלים שהפכו לסמלים, ועם מגוון קהילות ותרבויות שממלא את הרחובות בפסיפס אנושי בלתי אפשרי. קשה לפעמים לדעת מה תהיה התמונה שתצליח לתפוס את הלב והדמיון. אז הנה הניסיון שלנו לייצר רשימה של 10 המקומות היפים ביותר בירושלים

להמשך קריאה »
טיול במעיין בירושלים

טיול בירושלים או איך נחים בנוף ירוק בלי לקחת חופש מהעבודה

ירושלים הרים סביב לה, וגם בתוכה יש כמה, ולמעשה היא כל כולה בנויה מהרים כך שלא ברור למה בוחר המקרא להתייחס דוקא להרים מסביב. לנו יש סיבה מצויינת להתעכב על הרי ירושלים: בתוך ההרים מסתתרים אוצרות של טבע, עם מסלולי הליכה, מעיינות, פארקים והמון המון שרידים ארכיאולוגיים שמציעים טיול בירושלים במגוון נופים. והכי נחמד שלא צריך לתכנן יותר מידי – מדובר בפנינים ירוקות שנמצאות במרכז העיר או ממש בקרבתה.  אז בחרו טיול בירושלים, הכינו כמה סנדביצ’ים, מלאו בקבוקים במים וצאו לדרך

להמשך קריאה »
אטרקציות-לזוגות-בירושלים---5-מסלולים-עם-כל-מה-שטוב-בעיר

אטרקציות לזוגות בירושלים – 5 מסלולים עם כל מה שטוב בעיר

הזוגות האוהבים ביותר מוצאים את עצמם בבעיה כשהם מנסים לתכנן בילוי רומנטי ולמצוא אטרקציות לזוגות שיספקו את כל הצדדים המעורבים. צריך למצוא דרך לשלב קצת תרבות, אוכל טוב ואם אפשר גם אלכוהול משובח. חשוב שיהיה קצת ירוק בעיניים כי תכל׳ס רומנטיקה בטבע זה הכי טוב. ואם אפשר למצוא זמן לשלב רגע היסטורי, שיוסיף עומק ושייכות לרגעים ביחד מה טוב. מזל גדול שירושלים היא עיר נפלאה שאפשר למצוא בה קצת מכל דבר, לעשות מיקס אנד מאטצ׳ ולבנות את הבילוי הזוגי המושלם גם לזוגות שעדיין מבררים מהן ה אטרקציות לזוגות החביבות על שני הצדדים.

להמשך קריאה »
פוסט מוזיאונים ואומנות בירושלים

מוזיאונים בירושלים, תערוכות וגלריות. המדריך הממוסד והאלטרנטיבי 2020

תנו לנו לעשות לכם סדר בכל מה שנוגע לאומנות בעיר הבירה!
מידי שנה מציפים את רחובותיה של ירושלים אלפי סטודנטים וסטודנטיות לאמנות, שמחפשים השראה בעיר עם העבר וההווה הכי מורכבים בישראל. רובם הגדול יחזרו לתל אביב אחרי שנה-שנתיים בעיר הקודש (היי. אנחנו לא מאשימים. גם אנחנו התרחבנו לתל אביב). אך בכל שנה, גרעין קשה של סטודנטים וסטודנטיות אמיצים מחליט להשאר, לשרוד את החורפים הקרים בעיר, וליצור. וככה מתרחבת סצנת האמנות ו מוזיאונים בירושלים ונפתחות בה גלריות חדשות ומוצגות תערוכות ויש פסטיבלים והכל הופך להיות עמוס ומלא במידע חדש. אז הנה אנחנו עושים לכם סדר בכל מה ששווה לראות בעיר, מותאם לחיך האמנותי שלכם. 

להמשך קריאה »
אטרקציות לילדים בירושלים - המדריך השלם של אברהם לטיול משפחתי לכל הגילאים

אטרקציות לילדים בירושלים – המדריך השלם של אברהם לטיול משפחתי לכל הגילאים

יומיים בירושלים עם ילדים  – אברהם ממליץ!
יש כל כך הרבה מידע והמלצות על ירושלים, תנו לנו לעשות לכם סדר בבלגן! ירושלים מציעה מגוון אינסופי של אטרקציות לילדים בירושלים, ולפעמים קשה להבין מאיפה להתחיל, לאן להמשיך ומתי סוף סוף נצליח לנווט בעיר הזאת בלי להכנס בטעות לאיזו סימטת אבן עתיקה ללא מוצא. אז צאו רגע מהמכונית, קחו נשימה עמוקה מהאויר הירושלמי הצלול ותתחילו לבדוק מה קורה מסביב, כי קורה המון.

להמשך קריאה »

כתבות נוספות

AWARDS

אנחנו מודים לאורחינו עלהדרוגים הגבוהים שהעניקו לנו ואשר סייעו לנו לזכות בהקרה בין-לאומית