074-7010772
הצטרפות למועדוןהתחברות
ישראל
ת"אירושליםנצרתאילת
פיליפינים
מנילהבוהול
abraham logo
בילוי בשבת בירושלים
אברהם

אברהם

שבת בירושלים – למשפחות ומטיילים עצמאים

למרות הסטטוס הידוע של ירושלים כמרכז תיירות, להרבה מאיתנו יש אמונה שדווקא בסופ"שים עיר הקודש הולכת לישון ויחד איתה כל אטרקציה תיירותית. אם אתם מהרהרים בחופשה בירושלים אבל מתלבטים אם לתכנן אותה בסופשבוע, אולי תתפלאו לגלות שיש בירושלים לא מעט אטרקציות נהדרות דווקא בשבת. אווירת שבת בעיר היא בפני עצמה דבר מיוחד ששווה לחוות ממקור ראשון, אבל אנחנו כאן להציע רעיונות למקומות ובילויים בשבת בירושלים, וגם הצעות למקומות פתוחים ששווים ביקור, שיתאימו למשפחות או למטיילים צעירים. כרגיל, מומלץ לברר לגבי פתיחה של המקומות הספציפים לתאריכים הרלוונטיים ולברר איך נוח להגיע בשבת מבחינת תחבורה ציבורית או חניה.

תוכן עניינים

משפחות (אבל לא רק)

אם החלטתם להגיע עם הקטנים שלכם לסופ”ש תגלו שירושלים מציעה מגוון של אטרקציות, גם בשבת, שיעסיקו את הילדים ולא יקפחו גם אתכם. בין אם זה תרבות ומדע, טיולים, או אדרנלין, לירושלים שלל אטרקציות שיתאימו למשפחות מכל הסוגים.

 

אטרקציות ממוזגות 

מוזיאון המדע ע”ש בלומפילד. כמו רוב מוזיאוני המדע – אטרקציה מצוינת לילדים. המוזיאון מציע שלל סיורים, הדרכות, ופעילויות אינטראקטיביות שילמדו את ילדכם (ובינינו, גם אתכם) קצת על מדע ואיך עובד כל העסק הזה. המוזיאון נמצא בקרית המוזיאונים ליד קמפוס האוניברסיטה העברית בגבעת רם. במוזיאון תערוכות שונות לגילאים שונים (בדקו במידע באתר או שאלו במוזיאון עצמו). המוזיאון פתוח בשישי 10:00-14:00 ובשבת 10:00-16:00, כניסה חינם בשישבת – בהרשמה מראש בלבד. פרטים נוספים – 02-6544888.

מוזיאון ישראל – לא רחוק ממוזיאון המדע ואחד ממוסדות התרבות הגדולים בארץ. המוזיאון מחולק לכמה אגפים – אמנות, ארכיאולוגיה, ואמנות יהודית. לצד זה אגף הנוער במוזיאון מציע פעילויות ייעודיות למשפחות בצורת תערוכות מיוחדות וסיורים מותאמים עם הפעלות. לחובבי הדגמים וההיסטוריה, היכל הספר מספר את סיפורן של המגילות הגנוזות, ולצדו דגם ירושלים בימי בית שני. (אם תגיעו לעיר העתיקה תוכלו להראות לילדים על הדגם איפה הייתם). אם לא חם מדי, גן הפסלים מציע מרחב נהדר לשוטטות וגילויים, עם אטרקציות חבויות יותר כמו החלל הרואה של ג’יימס טורל או פסל אהבה המפורסם לתמונה משפחתית. המוזיאון פתוח בשבת 10:00-17:00, כניסה לילדים בחינם. שימו לב ששישי סגור ויש צורך ברכישת כרטיסים מראש. פרטים נוספים – 02-6708811.

 

מוזיאון ישראל פתוח בשבת

 

מוזיאון רוקפלר – אם ילדיכם חובבי ארכיאולוגיה ועתיקות אולי תרצו לכלול בביקור גם את המוזיאון הזה, בצמוד לחומות העיר העתיקה. המוזיאון יושב תחת חסות מוזיאון ישראל, הכניסה בחינם ללא צורך בהרשמה מראש. המוזיאון נמצא ברחוב סולטן סולימאן 27. לפרטים נוספים – 02-6708884.

מוזיאון האיסלאם בשכונת קטמון השקטה על רחוב הפלמ”ח מציע גם הוא תערוכות מתחלפות, חלקן אינטרקאטיביות ומכוונות למשפחות. במוזיאון גם אוסף שעונים גדול שמוצג לקהל. יש להזמין מראש, לפרטים – 02-5661291.

יס פלאנט – אם בא לכם לנוח קצת בקולנוע, בירושלים יש סניף מכובד שבימים כתיקונם עובד גם בשבת. *לאור המצב בעת כתיבת שורות אלה הקולנועים עדיין סגורים, אבל אנחנו אופטימיות. המרכז ממוקם בדרך חברון, מול מתחם התחנה, ותמצאו בו בתי קפה ומסעדות, שטח מסחר, וחניון (נוסף לחניון של מתחם התחנה).

 

מוזיאון רוקפלר

 

טיולים – עיר וטבע

גן החיות התנ”כי, לא רחוק מקניון מלחה, הוא אטרקציה מצוינת לבילוי של יום למשפחות חובבות טבע ובע”ח. תוכלו להתעדכן באתר בשעות האכלה ופעילויות שונות באם מתקיימות. הכניסה בהזמנת כרטיס מראש והגן פתוח בשישי 9:00-16:00 ובשבת 9:00-18:00. לצד גן החיות נמצא גם אקווריום ישראל שמציג בתי גידול ימיים שונים בישראל (שימו לב שהכניסה לא כלולה בכרטיס לגן החיות). לשאלות ופרטים – 02-6750111.

פארק עמק הצבאים – אם מתחשק לכם משהו קצת יותר עצמאי, תוכלו להגיע לפארק הפתוח הזה ולצפות בצבאים בסביבתם הטבעית, לשבת בפינות מוצלות וליהנות מהצמחייה המגוונת, לצפות בציפורים נודדות, או ללכת לראות את מקלט הצבים. הפארק לא דורש הזמנה מראש או כרטיסים – רק להגיע ולשים לב לשעות הפתיחה המשתנות בהתאם לעונה. למידע נוסף – 02-9927699.

 

פארק הצבאים פתוח בשבת

 

אטרקציות לאנרגטיים שבכם

פארק קיפצובה בקיבוץ צובה יהיה נהדר ליום פעילות נמרץ עם הילדים – נסיעה קצרה מירושלים – מציע פארק שעשועים לגילאי 1-14. הפארק משלב מתקנים מקורים וממוזגים ובאוויר הפתוח ופעילויות מסוגים שונים. פרטים נוספים – 02-5347952.

קיר הטיפוס הבלוק – אפשרות נוספת לילדים מעט גדולים יותר. הקיר ממוקם ממש בלב מרכז העיר ובנוי בתוך מתחם ממוזג. הפעילות מתאימה לילדים ומומלץ להתעדכן לפני לגבי שעות פתיחה בהתאם לתו ירוק או סגול. לפרטים נוספים – 02-539-8991.

 

אוכל ושתיה

כדי לאכול בשבת בירושלים אמנם צריך לברר מראש מה פתוח ואיפה, אבל מובטח לכם שלא רק שיש מקומות פתוחים, חלקם מומלצים ואף מצוינים, וממוקמים בחלק מהפינות היותר קסומות ופסטורליות של העיר.

מסעדות בירושלים

אוכל

מסעדת זוני במרכז העיר פתוחה 24/7 והיא מוסד לבלייני ירושלים וחובבי האוכל הטוב.

מסעדת דולפין-ים הוותיקה, גם היא במרכז העיר וגם בצד הגבוה יותר של הסקאלה הקולינארית (במחיר ובהיצע).

המסעדה של ימקא מציעה לכם לא רק אוכל טוב אלא גם הזדמנות לבקר באחד המבנים המיוחדים והיפים בירושלים על רח’ המלך דויד.

חומוס לינא – אם אתם יותר בענייני חומוס וטיול בעיר העתיקה, חפשו את החומוסיה ברח’ אל ח’נקה 42 (או תבקשו הוראות בדרך) – גם חומוס מצוין וגם דרך נהדרת לחוות את העיר העתיקה.

המסעדה של מלון ההוספיס האוסטרי – אם מתחשק לכם להמשיך מהחומוס לקינוח וקפה, לא רחוק מאוד משם תמצאו את בית המלון והמסעדה של ההוספיס האוסטרי, שם תוכלו להזמין זאכר טורט או שטרודל תפוחים (או להתחייב ולהזמין שניצל וינאי לצהריים). נמצא בויה דולורוזה 37. בסוף הארוחה תוכלו לעלות לגג לתצפית המפורסמת על העיר העתיקה.

אפשרויות נוספות בעין כרם – השכונה הפסטורלית ששומרת על האופי הכפרי שלה.לצהריים תוכלו להגיע למסעדת כרמא שמציעה תפריט מגוון של דגים ובשר, ואולי לסגור לקינוח בעין כרם המתוקה לשוקולד בעבודת יד.  קחו בחשבון שתצטרכו להגיע לשם ברכב כי היא מעט מרוחקת ממרכז העיר.

 

שתייה

גלן וויסקי בר במרכז העיר – יספק לכם בר נחמד שפתוח בשישי בערב. הבר, כשמו, מתמחה בוויסקי ובירות ומציע ספיישלים ברוח העונה.

הגטסבי – בר אווירה ברוח שנות ה-30, עם קוקטיילים מיוחדים, ייתן לכם הזדמנות להתלבש יפה ולהרגיש קצת בסרט. נמצא במרכז העיר על רח’ הלל.

הבסרביה, גם במרכז העיר, מציע ממש חוויה מקומית ירושלמית – בר קפה חברתי עם הופעות חיות ואופי ירושלמי ייחודי.

 

העיר העתיקה בירושלים

חובבי תרבות

כמובן שחובבי התרבות והטבע העירוני יהנו ממוזיאון ישראל או פארק הצבאים ושאר האטרקציות המוזכרות לעיל. נוסף לאלה יש אתרי תרבות ואמנות נוספים שיתאימו גם יותר לקהל ללא ילדים (או קהל עם ילדים חובבי אמנות במיוחד).

בית האמנים, ברחוב שמואל הנגיד 12, במרכז העיר, הוא מבנה היסטורי שקשור עבותות להתפתחות שדה האמנות בירושלים ומציג תערוכות מתחלפות הפרושות על פני שלוש קומות. מתחת לגלריה תמצאו את מסעדת מונא – מסעדת ביסטרו שף, וכך תוכלו לסגור יום של אמנות טובה באוכל טוב.

אם מתחשק לכם לקנות אמנות אותנטית ישירות מהאמן, ואתם אוהבים קרמיקה, הסטודיו של ויק לפג’יאן מציע קרמיקה ארמנית מקורית והזדמנות לבקר ברובע הארמני בעיר העתיקה (רחוב הפטריארכיה הארמנית 77, 02-6280496).

הגלריה באגריפס 12 היא גלריה שיתופית של אמנים יוצרים שמציגה בחצר ירושלמית מרכז לאמנות חופשית ללא מטרות רווח ועוד הזדמנות ליהנות ממיזם ירושלמי מקומי.

עוד מוסד ירושלמי מוכר הוא הסינמטק שפעיל בשישי וגם בשבת ומציע מגוון רב של סרטים ואף פסטיבלים ואירועים – שווה להתעדכן באתר וגם להזמין כרטיסים מראש. הסינמטק נמצא בדרך חברון 11. הגשר להולכי הרגל שמוביל אליו מכיוון מערב מספק תצפית יפה אל חומות העיר העתיקה.

 

ירוק בירושלים

 

חובבי טיולים

אם אתם חובבי הליכה וטיולים אורבניים תוכלו לתכנן לעצמכם מסלולים בתוך ירושלים לפי תחומי העניין שלכם. לא מעט מהשכונות ההיסטוריות של ירושלים העכשווית טומנות בחובן סיפור עשיר ומורכב. קחו בחשבון שחלק מן הסיורים כוללים כניסה לאתרים קדושים שם תתבקשו להתכסות או להתלבש בהתאם.

אפשרויות מסלולים בתוך העיר (עד 2-3 ק”מ, רמת קושי קלה):

המסלול בעין כרם סובב את האטרקציות המרכזיות בשכונה שהיא בעצם כפר, כולל כנסיית הביקור ומנזר וכנסית יוחנן המטביל. בהליכה בשכונה תוכלו לראות את סמטאות האבן שלה, המבנים ההיסטוריים שחשובים לדתות השונות, וגם להנות משפע של בתי קפה ומסעדות שפזורים בשכונה. השכונה גם טובלת בנוף הירוק של הרי ירושלים.

מסלול בשכונת משכנות שאננים ההיסטורית, השכונה היהודית הראשונה שנבנתה מחוץ לחומות העיר העתיקה והיום שכונה ציורית ופסטורלית. בסיור תוכלו לראות את טחנת הקמח המפורסמת והמרכבה המשוחזרת של מונטיפיורי, מבנים שמרכיבים את ההיסטוריה של חלק זה של העיר כמו שכונת ימין משה ומלון וולדורף אסטוריה המחודש. הסיור יוביל אתכם גם אל ממילא – מרכז היסטורי ומסחרי באחד, שכונת נחלת שבעה שמלאה בסמטאות קסומות, ובתי כנסת חשובים.

במושבה הגרמנית תוכלו לעבור בחלקיה השונים של השכונה הוותיקה, שרבים מבתיה נבנו במאה ה-19 על ידי גרמנים חברי התנועה הטמפלרית. הסיור יעבור במתחם התחנה – היום מרכז קולינרי ומסחרי שפתוח גם בסופי שבוע, מבנה החאן משלהי התקופה הממלוכית – היום בית לתיאטרון החאן, כנסיית סיינט אנדרוז הסקוטית, ובתים שונים שפורסים את הפסיפס ההיסטורי המיוחד של האזור.

העיר העתיקה היא בפני עצמה אתר תיירות בתוך ירושלים עם אינספור אטרקציות היסטוריות, אדריכליות, ותרבותיות. והסיור הזה ייקח אתכם להיילייטס במסלול מעגלי שאותו תוכלו להרחיב לפי תחומי העניין שלכם. כך או כך קחו בחשבון כחצי יום לסיור. בין האתרים שתעברו בהם: שער יפו – ממנו נכנסים לעיר העתיקה מכיוון ממילא, מגדל דוד – המצודה והמוזיאון, אליו תוכלו להיכנס (בתשלום), קתדרלת סיינט ג’יימס ברובע הארמני, כנסיית הדורמיציון, קבר דוד, והכותל המערבי.

אפשרות נוספת לראות את העיר העתיקה היא בסיור בהר הזיתים, מן העבר השני. הסיור מספק נקודות תצפית שונות על ירושלים ולכיוון מדבר יהודה. בגלל התצפיות הסיור פחות יתאים לימים סוערים במיוחד. בסיור תבקרו בתצפית על קו פרשת המים ומדבר יהודה – נקודת המפגש בין המדבר לצמחיה, כנסית אוגוסטה ויקטוריה המפוארת, מצפה רחבעם זאבי (שבע הקשתות) – שם תוכלו לראות את העיר פרושה ממש בכף ידכם, וכנסית גת שמנים המעוטרת.

בקישור הבא תוכלו למצוא פירוט נוסף על מסלולים אפשריים בתוך העיר כמו גם טיולי יום בסביבת ירושלים.

 

העיר העתיקה בירושלים

 

אירועים מיוחדים לירושלים

חוץ מתכנונים לסופ”ש, ירושלים מציעה עושר יוצא דופן של אטרקציות תרבותיות בדמות אירועי תרבות מיוחדים ששואבים מהמסורת והאופי הייחודיים לירושלים ומתקיימים ברחבי העיר. כאן כמה הצעות לפסטיבלים או אירועים כאלה ששווה לקחת בחשבון כשאתם בוחרים תאריכים לחופשה ואולי לשלב יחד עם בילוי סופשבוע.

פסטיבל האור – אירוע שמתרחש בעיר העתיקה בירושלים ומורכב כל כולו ממיצגי אור שמנצלים את התפאורה האדריכלית של העיר ומשווים לה אווירה קסומה. יתאים לכל המשפחה. מתקיים ביוני.

 

פסטיבל האור בירושלים

 

פסטיבל היין במוזיאון ישראל – פסטיבל שמופק בשיתוף עם מוזיאון ישראל ובמסגרתו שטח המוזיאון מוסב ליריד יין ומטעמים שהולכים טוב ליד היין. הפסטיבל מתקיים באוויר הפתוח ומאפשר לחוות גם את המוזיאון באווירה אחרת.

פסטיבל חוצות היוצר – הפסטיבל שמוקדש ליוצרים ואמנים ישראלים מתקיים בבריכת הסולטן, למרגלות חומות העיר העתיקה, וכולל מגוון גדול של יצירות ותערוכות לצד מוזיקה חיה.

פסטיבל המוזיקה באבו גוש – בכפר הסמוך לירושלים מתקיים מדי שנה בסוכות ובשבועות פסטיבל של מוזיקה קולית המבוצעת בכנסיות ומנצלת את האקוסטיקה הנהדרת של המבנים ההיסטוריים. הפסטיבל כולל גם מופעים נוספים בפנים ובחוץ, וחוץ מהמוזיקה תוכלו ליהנות גם מהמבנים הייחודיים, ממזג אוויר נעים ונוף של הרי ירושלים, ומהכפר עצמו. תוכלו לשלב בביקור גם ארוחה באחת המסעדות או בתי הקפה המרובים שיש באבו גוש.

 

אברהם ירושלים- להתארח בירושלים באווירה של חו”ל

אברהם ירושלים הוא יותר מסתם הוסטל. אברהם מלא בפעילויות ואירועים, אומנות, אנשים טובים מכל העולם ומגוון חדרים פרטיים ומשותפים! ההוסטל מתאים למשפחות, זוגות ותרמילאים בודדים וממוקם כמה צעדים משוק מחנה יהודה. אז למה אתם מחכים? 

 

שתפו את הפוסט!

עוד מהמגזין

AWARDS

אנחנו מודים לאורחינו עלהדרוגים הגבוהים שהעניקו לנו ואשר סייעו לנו לזכות בהקרה בין-לאומית